Laser behandling ( Lightforce FX Class IV)

Klinikkens tilbyder behandling med denne kraftige laser. Laser er velegnet til at behandle både smerte og inflammation (betændelse).

Når laserlys med rette bølgelængde og mængde energi tilføres væv startes en lang række processer i vævet, der under et kaldes fotobiomodulation. Fotobiomodulation virker inflammationsdæmpende, smertelindrende og fremmende på heling af skadet væv. Fotobiomodulation virker på celle niveau og man kan således behandle både led, muskler, sener, seneskeder, ledbånd og slimsække med laseren.

En behandling med laseren er helt smertefri. Man kan, alt efter behandlingen, mærke lidt behagelig varme undervejs. Et typisk behandlingsforløb består af 4-6 konsultationer, men er der tale om mere kroniske smerter kan det kræve lidt flere.

Laseren der bruges på klinikken er en Ligtforce FX Class IV, som er en kraftig laser, der kan levere fra 0,5 til 15 Watt. En Class IV laser er specielt god til at behandle i dybden og dens styrke gør at den kan levere mere energi i vævet og derved bliver behandlingen mere effektiv end ved brug af svagere lasere (De mest almindelige lasere som de fleste fysioterapeutiske og kiropraktiske klinikker anvender, producerer 0,5-3 Watt).

OBS! Laserbehandling gives som en  tillægsydelse ud over det almindelige konsultationshonorar og koster 50 kr. ekstra pr. behandling.

Priser

Se Nyborg Fysioterapis priser - masser af fordele med Sygeforsikring Danmark