Covid-19 håndtering

Sundhedsstyrelsens nyeste anbefalinger i forbindelse med Corona / Covid-19 tillader nu at klinikken åbner op for mere aktivitet.

Vi kan derfor modtage dig til individuel behandling og/eller holdtræning på klinikken. Vi fører naturligvis meget stramme krav til rengøring og hygiejne på klinikken, og vil afvise enhver patients fremmøde på klinikken med tegn på Covid-19 (feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine og åndenød).

Ved fysisk fremmøde på klinikken gælder følgende Covid19- retningslinjer: tryk her.

Hvad betyder det for dig?

​​​

Du kan få fysioterapeutisk behandling hvis du har oplevet forværring af blot én af følgende:

• din generelle sundhed
  • din evne til at klare opgaver i hverdagen
  • evnen til at klare dit arbejde
  • din evne til at gå, stå, eller på anden måde bevæge dig
  • smerter
  • livskvalitet

Sundhedsstyrrelsens nye retningslinje indholder, at der skal foretages en konkret og individuel sundhedsfaglig vurdering af patientens behov for undersøgelse, behandling mv.

I vurderingen af hver enkelt patient skriver Sundhedsstyrelsen, at der skal bl.a. indgå:

• alvorligheden og sværhedsgraden af sygdommen/tilstanden,
  • risikoen for at sygdommen forværres, hvis man ikke behandler, herunder om der er risiko for øget medicinforbrug som følge af dette,
  • risikoen for, at sygdommen/tilstanden bliver kronisk, hvis den ikke behandles på en horisont over et par måneder
  • påvirkning af livskvaliteten
  • påvirkning af funktions- og/eller erhvervsevne

Kilde: sundhedsstyrrelsen 18 april 2020