Laserbehandling

LIGHTFORCE FX CLASS IV

Klinikken tilbyder behandling med denne kraftige laser. Laser er velegnet til at behandle både smerte og inflammation (betændelse).

Hvilke lidelser kan LASER afhjælpe?

• Nakke smerter
  • Slidgigt/Artrose
  • Indeklemnings-syndrom i skulder
  • Rheumatoid Artrit
  • Musearm
  • Frossen skulder
  • Tennisalbue
  • Hælspore
  • Achillessene – betændelse arvæv
  • Sårheling

OBS! Laserbehandling gives som en  tillægsydelse ud over det almindelige konsultationshonorar og koster 50 kr. ekstra pr. behandling

Hvordan virker Lightforce laseren:

Når laserlys med den rette bølgelængde og mængde energi tilføres væv, startes en lang række processer i vævet, der under ét kaldes fotobiomodulation. Fotobiomodulation virker inflammationsdæmpende, smertelindrende og fremmende på heling af skadet væv. Fotobiomodulation virker på celleniveau og man kan således behandle både led, muskler, sener, seneskeder, ledbånd og slimsække med laseren.

En behandling med laseren er helt smertefri. Man kan, alt efter behandlingen, mærke lidt behagelig varme undervejs. Et typisk behandlingsforløb består af 4-6 konsultationer, men er der tale om mere kroniske smerter, kan der være behov for flere behandlinger.
Laseren, der bruges på klinikken er en Ligtforce FX Class IV, som er en kraftig laser, der kan levere fra 0,5 til 15 Watt. En Class IV laser er specielt god til at behandle i dybden og dens styrke gør, at den kan levere mere energi i vævet, og behandlingen bliver dermed mere effektiv end ved brug af svagere lasere (de mest almindelige lasere som de fleste fysioterapeutiske og kiropraktiske klinikker anvender, producerer 0,5-3 Watt).

Hvad er LASER terapi:

• Laserterapi er koncentreret energi til den naturlige heling.
  • Laserlys trænger dybt ind i vævet, helt ind til den enkelte celle.
  • Cellen udnytter energien fra laserlyset og sætter gang i alle kroppens naturlige reparationsmekanismer.
  • Dermed forstærkes helingsprocessen og immunforsvaret styrkes.