GLA:D® undervisning & træning

Hos Nyborg Fysioterapi

Ny forskning har hjulpet rigtig mange mennesker med smerter i knæ og hofte.

Syddansk Universitet har i en årrække forsket i hvordan patienter med smerter og funktionsnedsættelse på grund af artrose/slidgigt bedst kan hjælpes. Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D®. Hos os i Nyborg Fysioterapi har vi 3 certificerede fysioterapeuter, der tilbyder GLA:D® forløb.

GLA:D® er uddannelse og træning til alle, der har ondt i hofter eller knæ.Ved uddannelse og træning har du mulighed for at forbedre din funktion og reducere din smerte i dit knæ eller din hofte.

GLA:D® er et not-for-profit initiativ oprettet af Ewa Roos, som er professor i muskuloskeletal funktion og fysioterapi (FoF) ved Syddansk Universitet, og professor i træning og sundhed Søren Thorgaard Skou fra FoF og Næstved-Slagelse-Ringsted Sygehuse. Metoden anvendes nu overalt i landet og støttes af Gigtforeningen. Mere end 52500 patienter har indtil idag påbegyndt GLA:D®-træning. Heraf har 33440 fulgt træningen i mindst tre måneder (tallene opdateres løbende). Der er stor tilfredshed med resultaterne:

Vi har stortset GLA:D® hold for knæ og hofte kørende hele tiden. Gerne kontakt os hvis du vil deltage i et forløb.

Ny forskning fra Syddansk Universitet forsøger at hjælpe patienter med tilbagevende vedvarende rygsmerter.

Her på klinikken tilbyder vi også GLA:D® Ryg til patienter med tilbagevendende rygsmerter. GLA:D® Ryg er udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet, og er et særligt behandlingstilbud udviklet til patienter med langvarige eller tilbagevendende lænderygsmerter, der påvirker hverdagen. GLA:D® Ryg er desuden et forskningsprojekt, hvor målet er at øge viden om rygsmerter og forbedre behandlingsmuligheder for patienter inden for dette felt. Patienter får tilsendt spørgeskemaer (dataregistrering) ved start samt efter 3, 6 og 12 måneder, så forskerne kan følge, hvordan det gik før, på kort sigt og på langt sigt.

Programmet følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger for behandling af patienter med rygsmerter og bygger på principperne hjælp-til-selvhjælp på samme måde som GLA:D® for patienter med knæ- og hoftesmerter.

GLA:D® ryg er et uddannelses- og træningsforløb for mennesker med rygsmerter.  GLA:D® Ryg foregår på små hold på klinikken, og der er altid en GLA:D®-certificeret fysioterapeut til stede under træningen.

Vi starter hold ved 4 tilmeldinger.

Vi har GLA:D® træning: for knæ og hofte mandag, onsdag og fredag

Husk dit sundhedskort
når du kommer til træning.

Indlæs kort i kortslæser ved hovedingang.

Hygiejne:

Brug håndsprit inden du går ind i klinikken og træningslokalerne. Dispenser hænger på væg ved ankomsterminal/ kortlæser og ved indgangen til træningslokalerne.

Du skal afspritte maskiner og måtter efter
brug